Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArtzt, Alice F.; Armour-Thomas, Eleanor
TitelMathematics Teaching as Problem Solving: A Framework for Studying Teacher Metacognition Underlying Instructional Practice in Mathematics.
QuelleIn: Instructional Science, 26 (1998) 1-2, S.5-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-4277
SchlagwörterAudiotape Recordings; Beginning Teachers; Interviews; Lesson Plans; Mathematics; Mathematics Teachers; Metacognition; Observation; Problem Solving; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Teacher Role; Teaching Experience; Teaching Methods; Videotape Recordings
AbstractUses a "teaching as problem solving" perspective to examine the components of metacognition underlying the instructional practice of seven experienced and seven beginning secondary-school mathematics teachers. Data analysis of observations, lesson plans, videotapes, and audiotapes of structured interviews suggests that the metacognition of teachers plays a well-defined role in classroom practice. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Instructional Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: